24 oktober 2011

Transportlöpning

Igår när jag var ute och joggade fick jag ett litet infall..

Idag testade jag för första gången och jag hoppas, hoppas att det ska bli en riktigt bra vana framöver och inte bara en engångsgrej.

Transportlöpning.


På eftermiddagarna och kvällarna finns det så mycket som ska hinnas med. Det ska skjutsas hit och dit, det ska lagas mat och det ska förberedas allt möjligt och så sittas i ishallen ett par timmar också. Då blir det ju inte så mycket tid över för egen träning som jag önskar.

Därför känns det perfekt att springa till och från jobbet = transportlöpning
Jag brukar få lite dåligt samvete när jag tar bilen, jag har ju ändå bara dryga 5km el nått till jobbet.
Cykla tycker jag är såå kallt om morgonen. Jogga är härligt och man blir varm och skön :D
Dessutom möter man arbetsdagen pigg och fräsch och nyduschad, bra förutsättningar tycker jag.
Det svåra är ju bara det här med att lämna och hämta barnen i skolan samtidigt, men det ordnar sig nog.

Håll tummarna för att jag lyckas med det här.
Ikväll har jag ont i halsen så vem vet, kanske var det både första och sista gången idag.