25 juni 2011

Midsommar

Hoppas att ni alla har haft en trevlig midsommar så här långt.
Det har vi verkligen haft.
Igår fick flickorna dansa runt stången med krans i håret, utan regn. Efteråt tog jag en mysig vandring i alla hantverksbodarna, mina inköp ska jag fota när jag kommer hem.
Till lunch blev vi bjudna på ett traditionellt midsommarbord.

På kvällen samlades halva makens släkt, det är så roligt när barnen får träffa sina kusiner.
Då åt vi en riktigt god grillbuffé, tack Sara för att du ordnat så gott.


Vi testade Berlina, ett tyskt ekologiskt vin som var riktigt, riktigt gott.
Halvtorr, ungdomlig smak med inslag av päron, gröna marmeladkulor och citrus. 59kr/flaska

Till efterätt fick vi en uuunderbar cheesecake, jag hoppas jag har med mig receptet hem när vi reser här ifrån :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar