14 april 2011

Chili

Jodå, det växer fint i de små sålådorna, det kommer att bli ett antal nya chilisorter i år.

Här är en BIG JIM som jag planterade i november förra året och som har överlevt vintern.
Jag har plockat bort alla blommor under vintern, så att de verkligen ska få vila. Men jag kunde inte låta bli att spara på ett par. Så nu ska jag snart skörda :-)
Frukterna blir lite små och ynkliga, men är man i vintervila så är man ju.


Även min LARGE RED CHERRY HOT har fått ett par frukter som snart ska smakas.


Den har djungeln av PEQUIN och BISHOPS CROWN växer så jag har fått klippa ner dem flera gånger. Nu måste de bara ut snart..

Det är lite sorgligt att plocka bort knoppar och blommor, men nu äntligen ska de få vara kvar och snart ska plantorna få komma ner på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar